Publikace vyšla v srpnovém čísle tohoto časopisu a dle názoru redakční rady patří mezi 30 nejlepších článků, které zde byly v uplynulém roce publikovány.
„Článek poskytuje aktuální přehled o použití dostupných biomedicínských slovníků v oblasti vzdělávání v lékařských a zdravotnických oborech. Současně popisuje implementaci vybraného slovníku, jmenovitě MeSH, do systému pro správu a mapování kurikula OPTIMED,“ odhaluje obsah práce první autor článku RNDr. Martin Komenda, Ph.D.
Zásadním výsledkem je hloubková analýza odhalující skryté vazby v popisu výuky na Lékařské fakultě Masarykovy univerzity v Brně. Uvedený článek je navíc jedním z prvních reálných výstupů zahraniční spolupráce se švédskými kolegy z Karolinska Institutet.
S obsahem článku se lze seznámit na webových stránkách časopisu. Zájemcům o tuto problematiku rovněž doporučujeme druhé dílo tohoto autorského týmu, které bylo v minulém roce publikováno v časopise PLoS One.
Citace:
- Komenda, M., Schwarz, D., Švancara, J., Vaitsis, Ch., Zary, N., Dušek, L. Practical use of medical terminology in curriculum mapping. Computers in Biology and Medicine 2015; 63: 74-82.
- Komenda, M., Víta, M., Vaitsis, Ch., Schwarz, D., Pokorná, A., Zary, N., Dušek, L. Curriculum mapping with academic analytics in medical and healthcare education. PLoS One 2015; 10(12): e0143748.
Článek